کاربرد سئو در بازاریابی دیجیتال چیست

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

سئو یا بهینه سازی موتور جست و جو موضوع این مقاله است. بازدید و بهتر دیده شدن یک سایت و یا به طور کل یک عامل بدون شک تاثیر به سزایی در موفقیت و پیشرفت آن دارد. این نکته را نباید فراموش کنید که بهینه تر شدن بازدید و یا بهتر دیده شدن یک عامل بسته به شرایط و ویژگی های خاصی دارد. سئو یکی از عواملی است که می توانید با آگاهی کامل از آن در بهتر دیده شدن سایت خود از آن استفاده کنید. ارزش و سود یک سایت به میزان معروفیت آن در میان خیل گسترده ای از رقیبان بستگی دارد. با استفاده از سئو می توانید در میان رقبای خود به موفقیت و بازدید بیش تری دست پیدا کنید؛ موضوعی که در دنیای مجازی بسیار مهم و حیاتی می باشد. در این مقاله اطلاعات کلی درباره ی سئو و ویژگی های آن را می توانید مطالعه کنید. از طرفی این نکاتی مانند چگونه بهتر و بیش تر شدن میزان بازدید سایت را نیز در این مقاله می توانید بخوانید.

سئو چیست؟

لغت سئو در واقع برگرفته از سر واژه ی کلمه ی search engine optimization است. مفهوم کلی سئو را می توان به مجموعه اقدامات و فعالیت هایی تقسیم بندی کرد که در نهایت منجر به بهتر دیده شدن و بالاتر رفتن میزان بازدید یک وب سایت باشد. معنی کلمه ی سئو بهینه سازی موتور جست و جو است؛ یعنی هنگامی که افراد در موتورهای جستجو اقدام به پیدا کردن موضوع یا مفهومی خاص هستند، اگر سایت شما آن اطلاعات فرد را دارا باشد، موتورهای جست و جو مانند گوگل، بینگ و . . . سایت شما را در اولین نتایج جست و جو قرار دهند. هدف اصلی بهینه سازی موتور جست و جو قرار دادن سایت در بهترین رتبه ی ممکن خود است. نکته ی مثبتی که درباره ی سئو می توان گفت این است که مدیران سایت برای استفاده از این تکنیک ها هیچ گونه نیازی به پرداخت هزینه ندارند.

بازاریابی اینترنتی در اصفهان

SEO چگونه می تواند بر بهتر شدن رتبه ی سایت تاثیر گذار باشد؟

سوالی که ممکن است برای همه افراد تازه کار و افرادی که قصد استفاده از این تکنیک ها برای سایت خود دارند نیز پیش بیایید. اصلولا جواب این سوال را می توان با یک کلمه جواب داد؛ الگوریتم های گوگل. به طور کل رتبه بندی سایت ها بر اساس الگوریتم موجود در موتور جست و جو گوگل تعریف و رتبه بندی می شود. الگورتیم گوگل با شناسایی مشخصات کلی سایت شما و بررسی چند سری نکات اصلی، سایت را رتبه بندی می کند. سئو در این بخش بسیار کار ساز است. بسیاری از مطالب و فاکتورهای موردنظر الگوریتم های گوگل توسط سئو شناسایی می شود. با در نظر گرفتن نکات کلی در سئو می توانید آن الگوریتم هایی که گوگل برای یک سایت جهت قرار دادن در رتبه ی مناسب تعریف کرده است را به راحتی شناسایی کرده و سایت خود را در راستای این فاکتورها به پیش ببرید.

در یک تقسیم بندی کلی الگوریتم های گوگل به دو دسته ی On-page SEO factors و Of-page SEO factors تقسیم بندی می شوند.

1. On-page SEO factors: در واقع رتبه بندی سایت شما در این قسمت صورت می گیرد. این الگوریتم تاثیر به سزایی در بهتر دیده شدن سایت شما در موتورهای جست و جوی بزرگی مانند گوگل می گذارد. در نظر گرفتن موارد دیگر در بهتر دیده شدن سایت شما به وسیله ی فاکتورهای الگوریتم گوگل بسیار مناسب است. ساختار بنیادی وب سایت، سرعت آن و محتوای درونی یک وبسایت از دیگر مسایل مهم و حیاتی فاکتورهای سئو به منظور بهتر دیده شدن یک وبسایت است. تنها با یک جستجوی ساده در بلاگ سئو به راحتی می توانید دیگر موارد مهم و حیاتی برای رسیدن به رتبه ی بالا در موتورهای جستجو را به دست آورد.

2. Off-page SEO factors: یکی دیگر از فاکتورهای حیاتی که گوگل به آن توجه بسیار زیادی دارد Off-page SEO factors است. از این سری فاکتور ها که در سئو کردن بسیار مهم و کلیدی هستند می توان به موارد ضمیمه در سایت اشاره کرد. این موارد شامل لینک های خارجی، تبلیغات و استفاده از دیگر رسانه های جمعی برای لینک کردن سایت شما است. فاکتور اولی که به آن پرداختیم تاثیر به سزایی در بهتر دیده شدن سایت شما دارد. در این که میزان تاثیرگذاری Off-page SEO factors در مقایسه با فاکتور بالا کم تر است شکی نیست اما این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که توجه دقیق و کاربردی به این فاکتور نیز تاثیر مثبت و به سزایی در بهتر دیده شدن سایت دارد. هر چه میزان و تعداد لینک های خارجی به سایت شما بیش تر باشد، میزان بازدید سایت افزایش پیدا می کند و در نتیجه سایت در برابر رقبا بهتر دیده می شود. بهتر دیده شدن سایت در نتیجه باعث بهتر شدن جایگاه سایت شما در موتورهای جست و جو مانند گوگل می شود.

کاربرد سئو

مهم ترین عامل در بهتر دیده شدن سایت چیست؟

داشتن استراتژی کلی و رعایت اصول سئو یا همان بهنیه سازی موتور جست و جو را می توان مهم ترین عامل برای موفقیت و بهتر دیده شدن سایت در موتورهای جست و جو مانند گوگل دانست. سعی نکنید گوگل را دور بزنید و از ساختارهای غیرواقعی استفاده کنید تا گوگل سایت را در صفحه ی اول قرار دهد. گوگل با قرار دادن چند سری جست و جو گر خودکار در میان سایت ها با بررسی کلمه های کلیدی و رعایت اصول سئو، سایت های حرفه ای و اصولی را از نمونه های غیر واقعی تشخیص داده و سپس اقدام به حذف سایت شما از جست و جو می کند. بهتر است با رعایت اصول سئو و به کار گیری استراتژیِ بلند مدت در ساختار سایت خود در جهت بهتر شدن رتبه و بازدید خود در موتورهای جست و جو اقدام کنید. نتیجه گیری: به طور کل سئو را می توان به دسته اقداماتی تقسیم بندی کرد که با رعایت آن می توانید به راحتی رتبه بهتر و میزان بازدید بیش تری را کسب کنید. رعایت چند سری نکات کلی و اصولی می تواند به شما در بهتر شدن جایگاه سایت کمک بسیار زیادی کند.