لینک های نوفالو چیست ؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

نحوه رسیدگی گوگل به لینک ها در آپدیت جدید

گوگل اخیرا در اطلاعیه ایی اعلام کرد نحوه رسیدگی لینک ها به منظور ایندکس شدن تغییر پیدا کرده است.

از روز یکشنبه ، اول مارس ، گوگل برای اهداف خزنده ها و فهرست بندی از ویژگی لینک های nofollow به دید یک معرفی نامه نگاه میکند. گوگل در حال حاضر با استفاده از همه ویژگی های لینک (sponsored ، UGC و nofollow) به عنوان نکات برای اهداف رتبه بندی ، از زمان اعلام اولیه در سپتامبر این کار را انجام داده است.

 

 لینک های نو فالو اولین بار در سال 2005 معرفی شد ، ویژگی لینک nofollow برای جلوگیری از انتقال لینک های اسپم از اعتبار و دستکاری سیگنالهای رتبه بندی ایجاد شد. برای توضیح همه چیز در مورد ویژگی اصلی nofollow ، از توضیحات نام خانوادگی ما دیدن کنید.

 

تعریف ویژگی لینک ها سال گذشته ، گوگل ویژگی های پیوند جدیدی را برای محتوای پشتیبانی شده و کاربر (UGC) معرفی کرد.

گوگل سال گذشته ویژگی جدیدی به لینک ها معرفی کرد که شامل محتوای منتشر شده توسط کاربران بوده است.

14 سال پس از معرفی آن ، گوگل امروز تغییرات قابل توجهی در نحوه برخورد با ویژگی پیوند "nofollow" اعلام کرد.

ugc : user-generated content

لینک سازی حرفه ایی

نکات مهم:

لینک سازی حرفه ایی به سه روش قابل انجام است: "nofollow" ، "sponsored" و "ugc" - هر یک معنی متفاوت دارد.

برای اهداف رتبه بندی ، Google اکنون با هر یک از ویژگی های nofollow به عنوان "نکات" رفتار می کند - به این معنی که آنها به احتمال زیاد در رتبه بندی تأثیر نمی گذارند ، اما ممکن است Google تصمیم بگیرد که بخواهد دستورالعمل را نادیده بگیرد و از لینکهای nofollow برای رتبه بندی استفاده کند.

لینک های نو فالو توسط خزنه های گوگل بررسی نمی شوند.Google همچنان نادیده گرفتن پیوندهای nofollow را برای اهداف خزنده و ایندکس کردن ، ادامه می دهد ، اما این رفتار سخت در اول مارس 2020 تغییر می کند ، در این مرحله گوگل شروع به استفاده از ویژگی های جدید nofollow به استفاده می کند ، به این معنی که ممکن است آنها را برای خزیدن انتخاب کنند.

شما حتی می توانید از ویژگی های جدید در ترکیب با یکدیگر استفاده کنید، به عنوان مثال :

rel="nofollow sponsored ugc"

لینک ها پولی (Paid links) باید یا از ویژگی های nofollow یا sponsored (چه به تنهایی و چه با ترکیب) استفاده کنید.

ناشران لازم نیست کاری انجام دهند. Google هیچ تغییری در عملکرد یا مجازات برای استفاده نکردن ارائه نمی دهد.

لینک نوفالو

چرا گوگل ویژگی نو فالو را تغییر داد ؟

Google می خواهد نمودار پیوند را پس بگیرد.
گوگل ویژگی nofollow را در سال 2005 معرفی کرد و راهی برای محافظت سایت ها از دریافت لینک های اسپم کامنت ، فروم و محتوای تولید شده توسط کاربران user-generated content ارائه داد.

این سیستم بطور کلی کار می کند ، اما بخش های عظیمی از وب سایت ها - مانند Forbes و Wikipedia - از ترس از مجازات شدن ، یا اینکه نمی توانند به طور صحیح قوانین UGC را اجرا کنند ، از سرتاسر سایت خود استفاده نکردند.

این ویژگی های جدید ممکن است در آینده کل بخش های لینک گوگل را تغییر دهد و تفکیک این موضوع که آیا واقعا تولید محتوا توسط کاربران مفید است یا خیر بهتر درک شود. حالا باید به انتظار نشست و عملکرد این ویژگی ها را سنجید.

امیدوارم ، این قدم مثبتی برای شایسته سازندگان محتوا باشد ، زیرا با گسترش گسترده تر نمودار لینک سازی ، به تأثیر آن در رتبه بندی بالقوه باز می شوید. (اگرچه برای اکثر سایت ها ، به نظر نمی رسد تغییر زیادی انجام شود.)

تأثیر رتبه بندی لینک های nofollow چیست؟

قبل از امروز ، سئو کار ها به طور کلی معتقد بودند که لینک های nofollow به صورت زیر عمل می کنند:

برای خزیدن و نمایه سازی استفاده نشده است- crawling and indexing(Google از آنها پیروی نکرده است.)
برای رتبه بندی استفاده نمی شود ، همانطور که توسط Google تأیید شده است. (بسیاری از جستجوگرها سالها معتقد بودند که این در واقع اینگونه نبوده است)

برای عادلانه بودن ، بحث و گمانه زنی های زیادی پیرامون بیانیه دوم وجود دارد و گوگل نسبت به این موضوع مبهم بوده است. داده های تجربی و شواهد حاکی از آن است که گوگل مدتهاست پیوندهای nofollow را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی بالقوه در نظر گرفته است.

از امروز ، گوگل بیان می کند که ویژگی های پیوند جدید - از جمله sponsored و ugc - به صورت زیر رفار می شوند :

هنوز برای خزیدن و نمایه سازی استفاده نشده است (تغییراتی را که در آینده رخ می دهد در زیر مشاهده کنید)
برای اهداف رتبه بندی ، همه دستورالعمل های nofollow اکنون رسماً "یک اشاره یا ویژگی" هستند - به این معنی که ممکن است گوگل تصمیم بگیرد آن را نادیده بگیرد و از آن برای اهداف رتبه بندی استفاده کند. بسیاری از سئو کار هامعتقدند گوگل مدتی است که این مدل رفتار می کند به دنبال سرپیچی نیست.

با شروع اول مارس 2020 ، این ویژگی های لینک سازی حرفه ایی به عنوان نکات در صفحه نمایش داده می شوند ، به این معنی:

  • در بعضی موارد ، آنها ممکن است برای خزیدن و نمایه سازی استفاده شوند
  • در بعضی موارد ممکن است از آنها برای رتبه بندی استفاده شود

تأکید بر کلمه "برخی". گوگل بسیار صریح است که در بیشتر موارد ، آنها به طور معمول به نادیده گرفتن پیوندهای nofollow ادامه می دهند.

آیا باید به دنبال تغییر در نحوه لینک سازی سایت خود باشیم ؟

برای بیشتر سایت ها، پاسخ منفی است - تنها در صورتی که خودتان میخواهید آرایش لینک سازی حرفه ایی را رعایت کنید. Google برای ایجاد تغییرات به سایتها احتیاج ندارد و هنوز هیچ ایده تجاری برای این موضوع عنوان نشده است.

گفته می شود ، مواردی وجود دارد که صاحبان سایت می توانند ویژگی های جدید را پیاده سازی کنند:

سایت هایی که می خواهند به Google کمک کنند تا سایتهایی که آنها یا همکارانشان در ارتباط هستند بهتر بشناسد. به عنوان مثال ، این امر می تواند به نفع همه باشد که سایتهایی مانند ویکی پدیا این تغییرات را اعمال کنند. یا شاید Moz بتواند نحوه ایجاد لینک در بخش Q&A تولید شده توسط کاربر (که اغلب به منابع با کیفیت بالا پیوند دارد) را تغییر دهد.

سایتهایی که از nofollow برای کنترل خزیدن استفاده می کنند. برای سایتهایی که دارای گستره ی بزرگ هستند ، nofollow گاهی ابزاری مؤثر برای جلوگیری از هدر رفتن زمان خزیدن Google است. خیلی زود است که بگویید آیا ناشران از این راه nofollow استفاده می کنند قبل از اینکه Google شروع کند به درمان nofollow به عنوان "نکته خزنده" بپردازد ، باید تغییر کند اما آیا ممکن است توجه به این مهم باشد.

به طور واضح ، اگر سایتی به طور صحیح از nofollow استفاده می کند ، و بر اساس قوانین سئو ادامه دهد ، نیاز به تغییراتی را پیشنهاد نمی کند. اگرچه سایت ها از این کار آزاد هستند ، اما نباید انتظار افزایش رتبه بندی را برای این کار یا مجازات های جدید برای تغییر ندهید.

به گفته این ، استفاده Google از این ویژگی های پیوند جدید ممکن است تکامل یابد ، و جالب خواهد بود اگر آینده سودمندی را از طریق ویژگی های nofollow به روشی خاص به دست آورید ، از طریق مطالعه و تجزیه و تحلیل.

از کدام ویژگی پیوندی باید استفاده کنید؟

اگر تصمیم دارید که پیوندهای nofollow خود را خاص تر کنید ، دستورالعمل های Google بسیار واضح است ، بنابراین ما آنها را در اینجا عمیق تر تکرار نمی کنیم. به طور خلاصه ، گزینه های شما عبارتند از:

از کدام ویژگی های جدید لینک سازی باید استفاده کنید؟

اگر تصمیم دارید که پیوندهای nofollow خود را خاص تر کنید ، دستورالعمل های Google بسیار واضح است ، بنابراین ما آنها را در اینجا عمیق تر تکرار نمی کنیم. به طور خلاصه ، گزینه های شما عبارتند از:

rel="sponsored"- برای پیوندهای پرداخت شده یا حمایت شده. این احتمالاً پیوندهای وابسته را شامل می شود ، اگرچه Google صریحاً اظهار نکرده است.

rel = "ugc" - به کلیه محتوای تولید شده توسط کاربر اشاره می کند. Google اعلام کرده است که اگر UGC توسط یک مشارکت قابل اعتماد ایجاد شده باشد ، استفاده از این ویژگی ممکن است لازم نباشد.

rel = "nofollow" - کلیدی برای همه پیوندهای nofollow. مانند سایر دستورالعمل های nofollow ، این پیوندها به طور کلی برای اهداف رتبه بندی ، خزیدن یا فهرست بندی استفاده نمی شوند.

علاوه بر این ، ویژگی ها را می توان در ترکیب با یکدیگر استفاده کرد. این به این معنی است که جمله ای مانند rel = "nofollow sponsored" صددرصد معتبر است.

گوگل توصیه می کند که پیوندهای پرداخت شده و حمایت شده را فقط با "حمایت مالی" یا "nofollow" ، اما با "ugc" مشخص نکند.

آیا می توانید از ویژگی های nofollow برای کنترل خزیدن و نمایه سازی استفاده کنید؟

Nofollow همیشه روشی بسیار بسیار ضعیف برای جلوگیری از ایندکس کردن گوگل از محتوای شما بوده است و همچنان ادامه دارد.

اگر می خواهید از نمایه سازی محتوای خود در گوگل جلوگیری کنید ، توصیه می شود از یکی از چندین روش دیگر استفاده کنید ، که معمولاً نوعی "noindex" است.

لینک نوفالو چیست

 آیا باید خصوصیات جدید nofollow را پیاده سازی کنید؟

در حالی که هیچ دلیل قانع کننده ای برای انجام این کار وجود ندارد ، این تصمیمی است که هر سئو کار باید برای خودشان بگیرد.

با توجه به سردرگمی اولیه و عدم فواید واضح ، بسیاری از ناشران بدون شک منتظر خواهند ماند تا اطلاعات بهتری داشته باشیم.

نظر شما در مورد ویژگی های جدید nofollow گوگل چیست؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید.

منبع :

search engine journal

google support

 آیا باید خصوصیات جدید nofollow را پیاده سازی کنید؟

در حالی که هیچ دلیل قانع کننده ای برای انجام این کار وجود ندارد ، این تصمیمی است که هر سئو کار باید برای خودشان بگیرد.

آیا می توانید از ویژگی های nofollow برای کنترل خزیدن و نمایه سازی استفاده کنید؟

Nofollow همیشه روشی بسیار بسیار ضعیف برای جلوگیری از ایندکس کردن گوگل از محتوای شما بوده است و همچنان ادامه دارد.