ایندکس اول موبایل گوگل چگونه کار می کند؟ اهمیت سئو در این مبحث چیست؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

اهمیت سئو در خصوص بهینه سازی وب سایت برای صفحات موبایل

اخیرا گوگل در آبدیت الگوریتم خود به موضوع جدا شدن روند کرالینگ دستکتاپ و موبایل ها اشاره کرد، SEO برای سرمایه گذاری شما اهمیت بسیاری دارد. اطلاعات و تاکتیک های ذکر شده در زیر به شما برای آمادگی در مقابل ایندکس اول موبایل کمک می کند. در حال حاضر، چنانچه یک سایت دارید اولویت خود را بر روی نسخه تلفن همراه قرار دهید. با این وجود این نکته را در نظر داشته باشید که گوگل همواره در حال تغییر الگوریتم های خود می باشد و برای موفقیت در کار باید هموار از آخرین تغییرات گوگل باخبر باشد. . ما شما را از آخرین تغییرات گوگل با خبر خواهیم ساخت. با پیگیری مطالب این شما بخش می توانید آسوده خاطر باشید که همواره یک قدم جلوتر از سایر رقیبان خود هستید. ایندکس شدن صفحات موبایل استفاده از تلفن های همراه روز به روز در حال گسترش می باشد و بیشتر افراد اکثر کارهای روزانه خود را توسط تلفن های همراه انجام می دهند. به همین خاطر گوگل برای در اختیار گذاشتن شرایطی بهتر برای کاربران موبایل ایندکس جدیدی مخصوص نسخه موبایل وب سایت ها ایجاد کرده است. این نسخه با نسخه دسک تاپ کاملا متفاوت می باشد. با معرفی الگوریتم ایندکس اول موبایل (mobile first index) محتوای نمایش داده شده در موبایل معیار تصمیم گیری گوگل برای رتبه بندی سایت شما خواهد بود. البته این مطلب به معنای این نیست که گوگل به نسخه دسک تاپ توجهی نخواهد داشت بلکه معیار تصمیم گیری آن نسخه موبایل خواهد بود. پس از معرفی الگوریتم ایندکس اول موبایل سوال مهمی که برای مدیران وب سایت پیش می آید این است که آیا سایت من برای الگوریتم ایندکس اول مناسب است؟ چه تمهیداتی برای بهینه کردن سایت لازم است؟ با فلسفه ایندکس اول موبایل، گوگل همچنان در حال به روز رسانی الگوریتم های موتور جستجو خود برای پاسخگویی به نیازهای کاربرانی که با تکنولوژی روز پیش می روند، می باشد. در حقیقت گوگل در حال گسترش نسخه ایندکس اول موبایل موتورهای جستجوگر خود می باشد. از طریق ایندکس، گوگل نتایج مربوطه را برای جستجوگران نمایش می دهد. در نسخه های پیشین گوگل به صفحات وب از طریق جستجوگر دسک تاپ نگاه می کرد اما در حال حاضر گوگل اولویت نخست خود را براساس نسخه موبایل هر صفحه قرار داده و اولویت بعدی آن با صفحات دسک تاپ می باشد. در این سناریو، اول موبایل به معنای هر صفحه ای است که به درستی بر روی یک دستگاه تلفن همراه مشاهده گردد. از آن جایی که نسخه موبایل به عنوان سایت اولیه برای کسب و کار شما در نظر گرفته شده است ، لازم است که تمامی کسب و کارها برای این نسخه به محتوای وب سایت خود بپردازند. در ادامه راهنمای کاملی از ایندکس اول موبایل تقدیم حضورتان می شود.

چالش های پیش روی سئو

با ایندکس اول موبایل، گوگل ممکن است ایندکس خود را براساس موجودیت سازماندهی کند، این امر شامل نحوه ارتباط کلمات کلیدی و زبان با افراد می باشد. در حقیقت گوگل می خواهد روابط بین ایده های مختلف و توصیف آن ها را درک کند. در این جا، توصیف دیو دیویس، مقاله نویس مجله سئو، در خصوص کلمه ماهیت آورده شده است." ماهیت صرفا یک فرد یا یک محل نیست بلکه ویژگی های آن است" . در حقیقت اشخاص را می توان با احساسات، مفاهیم، کلمات کلیدی، تصاویر و موارد دیگری توصیف کرد. اگر شاخص به روز شده گوگل براساس ماهیت اشخاص باشد دیگر نیازی به زبان و کلمات کلیدی نیست. در عوض گوگل می تواند به اشخاص نگاه کرده و در صورت نیاز به زبان های مختلف تغییر کند. حتی حوزه ها و برندها را نیز می توان به عنوان ماهیت در نظر گرفت. برای مثال تمام دفاتر جهانی گوگل و وب سایت های رسمی را می توان با یکدیگر گروه بندی کرد و به عنوان یک نهاد و ماهیت در نظر گرفت. با در نظر گرفتن یک گام بیشتر، یک ماهیت تجاری می تواند شامل ویدئوها، برنامه ها، پادکست ها و نقشه ها و موارد دیگر باشد. اما در بهینه سازی موتورهای جست و جو، کلمه کلیدی اهمیت دارد. ولی فرم کارآمدتر جستجو، جستجو به وسیله ماهیت می باشد. ماهیت قدرت بیشتری دارد زیرا روش کارآمدتری بوده و موانع زبان را رفع می کند. با فرایند ایندکس اول موبایل، گوگل محتوا را برای قابلیت های موبایل ارزیابی می کند و دامنه آن را براساس موجودیت در نظر می گیرد. محتوای دسک تاپ قدیمی در ایندکس باقی می ماند ولی هیچ ارزشی دریافت نخواهد کرد. لینک ها همچنان نقش مهمی ایفا خواهند کرد ولی برای ایندکس چندان مهم نیستند. به جای توجه به این مساله که چگونه ایندکس اول موبایل بر روی خزنده های سایت شما تاثیر می گذارند به این مساله فکر کنید که چگونه ربات ها صفحات را بررسی می کنند. اگر دامنه ها و URL ها یک جنبه از یک موجودیت دامنه باشند، خزنده ها همیشه می توانند به لینک های عمیق و URL های معمول وب مراجعه کنند.

حرکت به سمت استراتژی AL-First

در روزهای ابتدایی شروع کار اینترنت، حدود 300 میلیون نفر در جست و جوی پرسش ها و پاسخ های خود بودند. امروزه حدود 3 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد. مدیر اجرایی گوگل یک انتقال منطقی از موبایل اول به Al-First در نظر دارد. در حقیقت این تازه اول راه است! تمام غول های فناوری و استارت آپ ها در این پروژه سرمایه گذاری خواهند کرد. نسخه تلفن همراه سایت خود را کاملا بهینه کنید مهم است که به یاد داشته باشید که گوگل ایندکس وبسایت بر روی دسک تاپ را حذف نمی کند بلکه تنها اولویت خود را از نسخه دسک تاپ به نسخه موبایل تغییر داده است و این روند منطقی تر می باشد چراکه در حال حاضر اکثر جست و جوها از طریق موبایل صورت می گیرد. گوگل در تلاش است تا نیازهای بازار مدرن را برآورده سازد و از این رو در جست و جوی حصول اطمینان از نتایح با کیفیت و مرتبط می باشد. در عین حال گوگل می خواهد محتوای خوب را بیابد و از این رو به ربات های دسک تاپ نیز نیاز دارد. در این خصوص گوگل در اطلاعیه خود نوشته است. "اگر شما در حال ساخت یک نسخه تلفن همراه از سایت خود هستید باید توجه داشته باشید که یک سایت دسک تاپ کاربردی بهتر از نسخه تلفن همراه ناقص و بی کیفیت است." گوگل اعلام کرده است که بهتر است یک نسخه دسک تاپ کاملا کارآمد داشته باشید تا یک نسخه تلفن همراه ناقص! از لحاظ لینک ها، این مساله به این معنا است که پیوندهای ظاهری (external link) را می توان در هر دو نسخه دسک تاپ و تلفن همراه استفاده کرد. اگر لینک های خوب و محتوا داشته باشید در هر دو خزش گوگل نشان داده خواهید شد. سئو موبایل با ایندکس موبایل گوگل، نسخه موبایل سایت شما سکوی پرتاب خواهد بود. حتی اگر شما هنوز تنها نسخه موبایل از سایت خود تهیه نکرده اید، شامل ایندکس گوگل خواهید شد ولی یک نسخه موبایل قدرتمند از سایت سبب بهبود قابل توجه رتبه بندی سایت شما خواهد شد.همچنین نسخه موبایل می تواند نسخه اصلی سایت شما باشد. در نتیجه در حال حاضر زمان بهینه سازی کامل نسخه موبایل سایت شما می باشد. قدم اول: مطمئن شوید که نسخه تلفن همراه سایت شما کاملا با نسخه دسک تاپ مطابقت دارد. اگر شما طراحی responsive را بر روی سایت خود انجام داده اید، تغییرات گوگل در جهت ایندکس اول موبایل نباید تاثیر زیادی داشته باشد. با این حال، حتی با یک سایت responsive، شما احتیاج دارید که اطمینان یابید سرعت صفحات ، زمان بارگذاری و سایر موارد در نسخه موبایل وبسایت شما بهینه است. به عبارت دیگر، اگر شما یک نسخه موبایل متمایز می خواهید باید موارد زیر را بررسی کنید:
  • متا دیتا (ابر داده): اطمینان حاصل کنید که تمامی عناوین و متا ها با نسخه دسک تاپ شما یکسان باشد.
  • Structured data داده ‌های ساختار یافته: استفاده از داده های ساختار یافته مشابه. از url های نسخه موبایل نشان داده شده در داده های ساختار یافته استفاده کنید.
  • Social metadata متادیتا اجتماعی: نسخه موبایل سایت شما باید متادیتا اجتماعی یکسان داشته باشد.
  • App indexation : اطمینان حاصل کنید که از نسخه موبایل تایید شده استفاده می کنید.
  • Search Console verification را به سایت موبایل اضافه کنید.
  • Content تمام محتوا را به نسخه موبایل سایت خود اضافه کنید. و مطمئن شوید که قابل ایندکس می باشد.
  • ظرفیت سرور: سرور شما بایستی توانایی رسیدگی به سرعت خزش بیشتر را داشته باشد. در سال های 2015 و 2016 یک به روزآوری تحت عنوان Mobilegeddon طراحی شد که وظیفه آن وفق دادن وب با تلفن همراه بود. در حال حاضر mobile-friendly به سایت هایی اطلاق می شود که می توانند به طور صحیح خود را با فضای موبایل وفق دهند. در حقیقت گوگل می خواهد اطمینان یابد که افراد می توانند به راحتی صفحه سایت شما را با تمام محتوا، بدون زوم کردن و یا اسکرول به بالا و پایین در تلفن همراه خود مشاهده کنند. شما باید از میزان تناسب سایت خود با گوشی تلفن همراه مطلع گردید و در صورت عدم تناسب نیازمند به روز رسانی سایت خود می باشید. گوگل می خواهد اطلاعات و نحوه دسترسی به این اطلاعات را در اختیار داشته باشد. بنابراین هنگامی که سایت خود را به روز رسانی می کنید اغلب در مواردی محتوای قدیمی باقی می ماند. بنابراین محتوای جدید افزوده شده در هر ثانیه ایندکس شده و در نتایج بالاتر از محتوای قدیمی قرار می گیرد.

نگرانی در خصوص از دست دادن برخی URL ها

استراتژی موبایل اول صرفا در مورد چگونگی پذیرش تمامی مطالب در ایندکس نیست، بلکه در خصوص چگونگی سازماندهی آن است. استراتژی موبایل اول آینده ای را ترسیم می کند که برای سازماندهی به URL وابسته نیست. گوگل همواره از متادیتا و URL برای سازماندهی ایندکس محتوا استفاده کرده است. در نتیجه مردم نیز یک URL را برای هر محتوا در نظر گرفته اند. از آنجا که اینترنت با بازدید از URL مصرف می شود این روند ممکن است تغییر کند. آماده شدن برای شروع ایندکس شرکت های برتر سئو در حال حاضر مشتریان خود را آماده کرده اند. برای کسانی که هنوز نیاز به آماده شدن برای تکنولوژی ایندکس اول موبایل می باشند باید به خاطر داشته باشید که این روند یک ایندکس جدید یا جدایی مابین ایندکس موبایل و دسک تاپ وجود نخواهد داشت. آنچه که گوگل در حال حاضر انجام می دهد تغییر نحوه افزودن محتوای جدید با دیدگاه موبایل اول می باشد. در ژوئن 2017 ، Gary Illyes اظهار داشت که دستیابی گوگل به ایندکس موبایل اول ممکن است چندین سال طول بکشد، اما در حال حاضر گوگل مشغول بهینه سازی نسخه موبایل سایت ها می باشد. در ادامه به بررسی مطالبی خواهیم پرداخت که باید برای استراتژی جدید گوگل آماده کنید. رتبه بندی گوگل اگر نسخه موبایل شما کاملا متفاوت با نسخه دسک تاپ باشد و یا اگر محتوای آن بسیار کمتر باشد تاثیرگذار است. از آن جا که نسخه موبایل وب سایت شما به عنوان سایت اصلی شناخته می شود بر نحوه مشاهده و نظر کاربران در خصوص سایت تاثیرگذار است. این مورد را حتما در نظر بگیرید گوگل به طور مرتب الگوریتم های به روز شده ای برای اولویت دهی به نسخه موبایل سایت ها اعلام می کند. این الگوریتم ها می تواند شامل سرعت لود صفحات موبایل Accelerated Mobile Pages (AMPs) و یا سایر موارد باشد. اگرچه مواردی وجود دارد که نسخه دسک تاپ برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود برای مثال اگر یک صفحه خاص را در نسخه موبایل خود نداشته باشید. با این وجود بایستی نتایج جستجو را برای هر دو نسخه پیگیری کنید. نکته ای که باید توجه شود این است که هیچ ضمانتی وجود ندارد که گوگل پس از دیدن نسخه تلفن همراه شما سایت دسک تاپ را خزش کند. بنابراین تا زمانی که نسخه وب سایت تلفن همراه شما کاملا برای خزنده های گوگل و ایندکس شدن آماده نشده آن را راه اندازی نکنید. یک سایت موبایل ناقص به رتبه بندی شما آسیب می رساند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل سایت شما شامل محتوای مشابه با ارزش و مرتبط با نسخه دسک تاپ شما می باشد. جایگاه Voice-First در استراتژی جدید گوگل هیچ شکی وجود ندارد که حالت تعامل انسان و ماشین به گفتار گسترش یافته است. همان طور که مردم روز به روز به این روند عادت می کنند به زودی تکنولوژی صدا از استفاده شخصی به کسب و کار و تجارت نفوذ پیدا کرده است. اگر شما عاشق وقایع علمی تخیلی هستید متوجه می شوید که اغلب آن ها دارای فرض خود تایید (self-fulfilling prophecy) هستند. اگر می خواهید آینده را ببینید تنها کافی است به یکی از فیلم های علمی تخیلی حاضر نگاه کنید. سیستم های رایانه ای مبتنی بر صدا در دهه 60 در برنامه های تلویزیونی نشان داده شد. از این رو ما هنوز در انتظار پرواز اتومبیل ها هستیم ولی این موضوع دیگری است. به هر حال، استفاده از صدا برای ما تبدیل به عادت شده است. در حال حاضر جستجوی صوتی معمولا برای اقداماتی مانند:
  1. جستجو برای موضوعی در اینترنت
  2. یافتن مسیر
  3. تماس یا پیام کوتاه با شخصی
  4. بررسی آب و هوا
  5. زمان بندی یادآوری
  6. تنظیم زنگ
  7. مشاهده نمرات ورزشی
  8. پیدا کردن جوک
  9. نواختن موسیقی
  10. باز کردن یک برنامه
  11. چک کردن ایمیل
مورد استفاده قرار می گیرد. این تازه آغاز راه است! صدا یک تکامل طبیعی ساده از خروجی های مبتنی بر فیزیک مانند تایپ و ضربه زدن است. مصرف کنندگان تمایل دارند که این ویژگی به شیوه های پیچیده تری گسترش یابد. هنگامی که یک بار از جستجوی voice استفاده کردید بعد از آن تنها دوست دارید از این ویژگی استفاده کنید. این ویژگی سبب می شود که کاربر نهایی اجرای بیش از یک کار را با سرعت زیادی تجربه کند. برای مثال در قابلیت اول صدا دست ها آزاد است بنابراین کاربران می توانند دستورات را برای چندین سیستم در عرض چند ثانیه اعمال کنند و نیازی به تعامل فیزیکی نیست. جنبش Voice-First در ابتدا بر روی صفحه نمایش بود ولی بعد به صفحه گوگل منتقل شد که هیچ نمایش بصری ندارد. صفحه اصلی گوگل کاملا متکی به صدا است. با استفاده از بلندگوهای هوشمند این دستگاه ها همچنین ممکن است از دوربین برای ورودی تصویر استفاده کنند. اکنون به اقدامات گوگل فکر کنید که یک گزینه دیجیتال برای رتبه بندی دارد. اقدامات گوگل قسمتی از نرم افزار دستیار گوگل (Google Assistant) است که به شما این امکان را می دهد که با صفحه اصلی گوگل یکپارچگی برقرار کنید. از طریق سرویس های میزبانی ابری کاربران از طریق سوالاتی به آن چه می خواهند دست پیدا می کنند. در حال حاضر در حدود 400 دستگاه دارای گوگل دستیار می باشد. Google Assistant و Google Home همچنین می تواند با یا بدون یک صفحه کار کنند. بنابراین آن ها برای IoT مناسب هستند. شرکت ها همچنین می توانند اقدامات گوگل را انجام دهند و آن را در سیستم های خود قرار دهند. شاید شما توجه کرده باشید که چگونه نتایج در سرچ بدون کلیک و نمایش بصری و صوتی متفاوت می شود. مزایای جستجوی بدون کلیک چیست؟ آن ها کاملا براساس نسخه موبایل اول هستند. و این به این معنا است که بسیاری از پرس و جو ها می تواند به نتایج بیشتری برسد. چیزی متفاوت از وابستگی به url در تمام سال ها!! نتایج سنتی وب ممکن است هنوز در جای خود باقی مانده باشند و الگوریتم موبایل اول ممکن است هنوز از همان عوامل رتبه بندی استفاده کند، ولی گزینه های موجود در موبایل اول، همانند صدا اول همچنان رتبه بندی بالاتری دارند. شاید ایندکس موبایل اول فاکتورهای رتبه بندی متفاوتی را بر روی نوع پرس و جو و دستگاه قرار می دهد. دستیار گوگل نیازی به یک صفحه برای کار ندارد. نتایج سازگار با فناوری های مورد استفاده است. یک پرس و جوی صوتی نیازی به url ندارد. زمانی که از صدا استفاده می شود مردم انتظار پاسخی سریع دارند. البته جستجوی صوتی در مرحله ای نیست که برای نوشتن یک رمان حماسی مفید باشد و همه تحقیقات لازم را انجام دهد! با این وجود، جستجوگرهای صوتی نمی خواهند در مورد لیست طولانی url ها چیزی بشنوند! بنابراین گوگل شروع به ارائه نتایج بیشتر در قالب سوالات و پاسخ می کند. این روند به افزایش توانایی مکالمه کمک می کند. نگاهی به Google Maps (نقشه های گوگل) بیندازید، می بینید که کسب و کار جستجوگر در حال حاضر سوالات و پاسخ های تعاملی را ارائه می دهد. بسیاری از پاسخ های آری یا خیر و چند گزینه ای وجود دارد. به طراحی محتوای خود براساس نیاز صدا اول دقت کنید. حذف صفحه نمایش باعث می شود این دستگاه ها تقریبا جادویی ظاهر شوند. در یک دهه تقریبا نیمی از تعاملات، مبتنی بر سیستم های صدا اول می باشد. شما چگونه SEO، کسب و کار و تبلیغات و مدل محصولات خود را بر این اساس تنظیم می کنید؟ اطلاعات را مستقیم از گوگل دریافت کنید. از آن جایی که گوگل نحوه ایندکس خود را طراحی می کند، مهم است که به روز رسانی نسخه تلفن همراه خود را براساس دستورالعمل گوگل انجام دهید. این سایت شماست و به تصمیمات شما بستگی دارد ولی قبل از هرگونه تغییر، همیشه اول به گوگل مراجعه کنید. گوگل این حرکت را انجام داد زیرا در سال 2015 جستجوهای بیشتری بر روی تلفن همراه کشورهایی از جمله آمریکا و ژاپن صورت گرفت. هنگامی که جستجوگران در یک پرس و جو تایپ می کنند گوگل بایستی سریعا نتایج را به آن ها اعلام کند. اینترنت دارای میلیاردها صفحه است. جستجو در هریک از آن ها بسیار کند می باشد در نتیجه گوگل از خزنده های وب برای مشاهده پایگاه داده یا ایندکس استفاده می کند. گوگل با ذخیره صفحات آن ها را ایندکس می کند. پیش از این ایندکس برای دسک تاپ طراحی شده بود و اکنون به نسخه تلفن همراه منتقل گردیده است. مطمئن شوید که سایت شما RESPONSIVE است. برای موفقیت در ایندکس جدید گوگل توصیه می شود که از طراحی RESPONSIVE استفاده کنید. این یک طراحی است که یک مدل را برای هر دو صفحه دسک تاپ و سایت تلفن همراه در بر داشته که تقریبا با هر صفحه ای هماهنگ و فیت می باشد. نام RESPONSIVE به این معنا است که سایت به طور خودکار به اندازه های متفاوت صفحه نمایش پاسخ می دهد و محتوای آن را به صورت یکپارچه تنظیم می نماید. این قابلیت طرح را برای پاسخگویی در تلفن همراه مورد استفاده می سازد. از آن جا که شما در حال حاضر از تغییر موبایل اول گوگل آگاه شده اید زمان استفاده از طراحی RESPONSIVE برای سایت شما می باشد. نگاهی به آمار تماشاگران سایت خود از طریق تلفن همراه در برابر دسک تاپ داشته باشید تا دلیل منطقی برای استفاده از این طراحی دریابید. سپس نگاهی به سایت رقبای خود در دستگاه های مختلف داشته باشید. آیا حرکت در آن ها آسان است؟ به روزرسانی سایت با طراحی RESPONSIVE کار دشواری نمی باشد. برای این کار یا از یک طراح وب با تجربه طراحی RESPONSIVE استفاده کنید و یا از خدمات میزبانی وب استفاده کنید که به شما اجازه می دهد یک سایت توسط خودتان طراحی نمایید. همچنین قالب های RESPONSIVE وجود دارد که می توانید از وردپرس خریداری کنید. هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از طراحی RESPONSIVE وجود نخواهد داشت. در حالی که گوگل قصد ندارد بلافاصله نسخه دسک تاپ سایت شما را ایندکس کند، داشتن یک سایت تلفن همراه منطبق با نسخه دسک تاپ رتبه صفحات شما را در جستجوی گوگل بالا نگه خواهد داشت. همچنین از این راه در زمان خود نیز صرفه جویی کرده و نیازی به مدیریت دو سایت کاملا متفاوت ندارید. اگر سایت شما RESPONSIVE می باشد، آماده هستید و گوگل ممکن است تمام صفحات را مجبور به پاسخگویی کند. سئو صوتی

یک نرم افزار تلفن همراه را در نظر بگیرید

اگر می خواهید که در استراتژی اول موبایل شیرجه بزنید، یک نرم افزار تلفن همراه برای سایت خود بسازید. در حالی که این به معنای مدیریت دو سایت است ممکن است زمانی که گوگل بر روی نرم افزار تمرکز می کند شروع خوبی برای شما باشد. شما ممکن است متوجه شده باشید که تعداد کاربران تلفن همراه بسیار بیشتر از دسک تاپ می باشد. با توجه به این معیار app stores شما نیز با انواع نرم افزارها پر شده است. علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از کاربران نرم افزارهای موبایل را به وب سایت های تلفن همراه ترجیح می دهند. از آن جایی که گوگل در حال حرکت به سمت توجه به تجربه کاربر است یک برنامه تلفن همراه مسیر شخصی بیشتری را ارائه می دهد. نرم افزارها می توانند برای ارائه محتوای جغرافیایی خاص علاوه بر نظارت بر تعامل کاربران و ارائه تنظیمات براساس تنظیمات کاربر طراحی گردد. بنابراین هر کاربر می تواند یک تجربه منحصر به فرد براساس نیازهای خود را لمس کند. این مورد با یک سایت RESPONSIVE که برای موبایل طراحی شده است اما امکان گزینه های شخصی را ندارد متفاوت است. با وجود نرم افزارها دیگر نیازی به استفاده از ایمیل برای رسیدن به مشتریان خود ندارید بلکه می توانید به شماره موبایل آن ها دسترسی داشته باشید. همچنین نرم افزارها حتی در حالت آفلاین نیز قادر به کار بوده و قابلیت هایی را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند که با وب سایت در حالت آنلاین متفاوت می باشد. همچنین نرم افزارها محدودیت هایی از جمله back و refresh ندارند. همچنین نیازی به refreshed شدن نیز ندارند. نرم افزارها تجربه جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهند. شرکت شما می تواند با سبک ها و ویژگی های جدید تجربیات خود را آزمایش کند. یا به کاربران اجازه دهد تا آن را براساس دلخواه خود تنظیم کنند. اپلیکیشن خود را براساس استراتژی موبایل اول طراحی کنید و توجه داشته باشید که کاربران 86 درصد زمان خود را در نرم افزارهای موبایل سپری می کنند. نرم افزار تلفن همراه اعتبار برند شما را افزایش می دهد. حتی زمانی که کاربران به طور فعال با برنامه مشغول به کار نیستند این آیکون به عنوان یک تبلیغات کوچک در صفحه نمایش گوشی آن ها می باشد. علاوه بر این، نرم افزارها را می توان سریع تر از نسخه تلفن همراه طراحی کرد. از آن جا که داده ها اغلب در تلفن همراه ذخیره می شوند بازیابی آن ها سریع تر است و سرعت بارگذاری آن ها سریع تر است و گوگل متوجه این موضوع خواهد شد. فرایند خرید فروشگاهی تلفن همراه را بهینه کنید. برای افزایش تبدیل، سایت شما باید برای پرداخت سریع آماده شده باشد. امروزه میلیاردها دلار برای تجارت الکتریکی تلفن همراه صرف می شود. همان طور که می بینید برای بهبود SEO هر شرکت بایستی فرایند پرداخت تلفن همراه خود را دقیقا بررسی کند. در این جا کاری است که لازم است انجام دهید:
  1.  فرایند پرداخت را آسان کنید: حتی در عصر اینترنت، مشتریان می خواهند در هنگام خرید اجناس به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن احساس امنیت کنند. یکی از راه های ایجاد امنیت در مشتریان این است که فرآیند به سادگی و به صورتی که آن ها نیاز دارند انجام شود.
  2.  فقط از فرم های کوتاه استفاده کنید.
  3.  مهر و موم امنیتی: به مشتریان ثابت کنید که شما کنترل های لازم امنیتی را برای حفظ امنیت اطلاعات مالی آن ها انجام داده اید. با سرقت های سایبری مشتریان ترجیح می دهند به سراغ سایت هایی بروند که امنیت بالایی دارند. این نمادهای امنیتی به ایجاد اعتماد کمک می کند و اعتماد نیز آن ها را به مشتری دائم شما تبدیل می کند.
  4.  به کاربران این امکان را بدهید که به عنوان مهمان از سایت شما خریداری کنند. اگر به افراد اجازه دهید تا ناشناس بمانند پرداخت بهتری خواهید داشت. خریداران زیادی هستند که نمی خواهند آدرس ایمیل و رمز عبور خود را ارسال کنند اما همچنان مایل به خرید محصولات یا خدمات شما هستند. این افراد توسط شرکت های دیگر سوخت شده اند که صندوق ورودی خود را جعل کرده یا اطلاعات خود را به اشخاص ثالث فروخته اند. بنابراین بدون نیاز به ثبت نام گزینه ای را برای پرداخت به آن ها بدهید. این روند به ویژه در دستگاه تلفن همراه سبب سرعت بخشیدن به کار می گردد. آن ها همیشه زمان کافی برای ثبت نام خواهند داشت و اگر از محصولات شما راضی باشند حتما ثبت نام خواهند کرد.
  5.  دکمه های خود را قابل خواندن کنید. اطمینان حاصل کنید که دکمه های پرداخت سایت شما قابل خواندن می باشد و برای ضربه زدن نیز راحت می باشد. همچنین در میان دکمه ها فاصله بگذارید تا خریداران به اشتباه از دکمه دیگری استفاده نکنند.
 از بین بردن پنجره های بازشو در هنگام پرداخت: همه از پنجره ها نفرت دارند! اجازه ندهید آن ها مانع پرداخت راحت مشتریان گردند. نگاهی به چگونگی استفاده از Google Wallet به عنوان یک سیستم پرداخت داشته باشید. در هر دستگاهی امن است. همچنین Google Home و Google Assistant در سراسر جهان و در خارج از Google، تجربه خرید متقابل را ارائه می دهند. مهم است که با چشم انداز در حال تحول این فضا هماهنگ شویم. شما مجبور نیستید چرخ را دوباره اختراع کنید فقط بر سیستم های موجود گوگل تکیه می کنند. از منوهای جمع شونده (accordion) برای صرفه جویی در فضا استفاده کنید. منوی آکوردئون برای نمایش اطلاعات پنهان استفاده می شود. در نتیجه سایت های تلفن همراه با استفاده از این قابلیت می توانند اطلاعات بیشتری را با در نظر گرفتن فضای کمتر استفاده کنند. در گذشته بسیاری از افراد نگران بودند که گوگل سایت را برای اطلاعات پنهان مجازات کند. اکنون می دانند که این گونه نیست زیرا گوگل می خواهد سایت تلفن همراه از لحاظ محتوا ارزشمند باشد و این امر در صفحه نمایش کوچک موبایل ممکن نیست. بنابراین طراحی آکوردئون می تواند به ایجاد محتویات بیشتر بدون اشغال کردن حجم زیاد کمک کند. کاربر می تواند تصمیم بگیرد که چه چیزی می خواهد ببیند. همچنین از انتشار مطالب بیش از حد که سبب اسکرول کردن مخاطب می شود جلوگیری می کند. کاربران نمی خواهند با سایت هایی روبرو شوند که دارای بخش های متنوع و غیر مستقیم می باشد. همچنین آن ها نمی خواهند که برای رسیدن به پاسخ یک پرسش به پایین صفحه رجوع کنند. عنصر طراحی آکوردئون عنصر دسترسی آسان را در اختیار کاربران قرار می دهد. با استفاده از لینک های پرش و سرفصل های آکوردئون مداوم، سایت های تلفن همراه می توانند به طور موثر کاربران را درگیر سایت کنند. در حالی که منوهای آکوردئون برای هر سایت تلفن همراه کار نمی کنند، اگر شما نیاز به محتویات زیادی دارید، می توانید از این طراحی استفاده کنید. حتی در مورد استفاده از فلش فکر نکنید! گوگل به راحتی HTML5 را ترجیح می دهد. در حقیقت گوگل برای مدتی از پشتیبانی فلش استفاده می کرد. در گذشته، فلش برای رسانه های غنی مورد استفاده بوده است. اما HTML5 مصرف کمتری با سرعت بارگیری بالاتر ارائه می دهد. بنابراین حتی به استفاده از فلش در سایت خود فکر نکنید. و اما جاوا چطور؟ جوا دارای پشتیبانی گسترده ای می باشد و دسترسی را برای شما آسان می کند. علاوه بر این جاوا به شما این امکان را می دهد که برنامه های sandbox را با امنیت بالا ایجاد نمایید. به نظر می رسد که جاوا همچنان یک نرم افزار برتر و پلتفرم نرم افزار تلفن همراه می باشد. جاوا در حال حاضر به طور قابل ملاحظه ای در داده های بزرگ، برنامه های سازمانی و ... مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این پلتفرم شماره 1 در گوگل اندروید می باشد و بسیاری از توسعه دهندگان برای ساختن برنامه های اندروید خود از جاوا استفاده می کنند. هرچه برنامه ها به سمت هوشمند شدن پیش می روند و به دستگاه هایی مانند تلویزیون و یخچال ورود می کنند شما می توانید هنوز از جاوا استفاده کنید. بنابراین به نظر می رسد جاوا یک زبان خوب برای استفاده در چشم انداز تلفن های همراه می باشد.  

آیا باید از AMP Accelerated Moblie Pages ) ( استفاده کرد؟

در فوریه سال 2016 AMP وب (شتاب دهنده صفحات تلفن همراه) آخرین و بزرگ ترین توسعه دهنده های وب شناخته شدند. نتایج AMP تمایل دارند که در بالای صفحه قرار گیرند. گوگل AMP ها را برای بهبود زمان بارگیری و ... ایجاد کرد. در حقیقت این AMP ها را می توان در مرورگر و یا WebViews رندر کرد. این طراحی برای سایت های موبایل ساخته شده است. در نتیجه اگر شما با مقدار زیادی ترافیک مواجهید تغییر به AM ها می تواند عملکرد و زمان بارگیری در سرور شما را بهبود بخشد. علاوه بر این با افزایش زمان بارگیری تجربه ای خوب نسبت به استفاده از سایت شما در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین می توانید به bounce rates کمتر و تعامل بهتر دست یابید. اینها همچنین اسنادی مستقلی بوده که مخالف ذخیره اطلاعات فراداده ای می باشند. در واقع یک نسخه سبک تر از ذخیره در حافظه گوگل نسبت به HTML می باشد. اگر بازدیدکنندگان شما از نسخه وبسایت موبایل در حال افزایش است بایستی از AMP استفاده کنید. وقتی شما بدانید که 53 درصد از صفحات گوگل هنگامی که زمان بارگیری زیادی (بیش از 3 ثانیه) لازم داشته باشند توسط بازدیدکنندگان رها می شوند به اهمیت استفاده از AMP پی می برید. AMP ها سرعت بارگیری صفحات شما را تا 4 برابر افزایش می دهند. مهمترین نکته این است که در حال حاضر گوگل ناشران را به استفاده از AMP تشویق می کند. با افزایش سرعت سایت شما بهبود در رتبه بندی سایت خود را نیز احساس می کنید. از آنجایی که گوگل در مسیر ابتدایی ایندکس اول موبایل می باشد اکنون زمان لازم برای ساخت سایت تلفن همراه خود را دارید. PWA در مقابل AMP برای روشن شدن موضوع لازم به ذکر است که AMP ها سرعت دهنده به صفحات وب برای تلفن همراه می باشند. تکنولوژی جدید وب اپلیکیشن پیش رونده (PWA) صفحاتی از وب هستند که تجربه ای مشابه یک اپلیکیشن را در اختیار کاربر قرار می دهد. بنابراین شما می توانید برای دسترسی به محتوا در حالی که آفلاین هستید نیز اقدام کنید. PWA ها زمان بارگذاری سریعی را صرف نظر از اتصال به اینترنت در اختیار کاربران قرار می دهند. شما می توانید به هر دو AMP و PWA از طریق URL ها دسترسی پیدا کنید. برخی می گویند که PWA ها ممکن است در آینده جایگزین اپلیکیشن گردند. این امر بسیار قابل پیش بینی بوده چراکه این قابلیت می تواند مزایای یک صفحه موبایل و اپلیکیشن را همزمان در اختیار کاربران قرار دهد. در حال حاضر گوگل بسیاری از برنامه های اندرویدی خود از قبیل یوتیوب را به PWA تغییر داده است. شما می توانید از هر دو قابلیت AMP و PWA استفاده کنید.