بهترین فروشگاه اینترنتی آهن آلات

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

شرکت مرکزآهن با نام تجاری سجاد مهر سپاهان با همراهی تیم متعهد و متخصص در حوزه متالورژی، ارائه مشاوره صادقانه و تامین انواع محصولات آهنی و غیر آهنی برای تمامی صنایع، فعالیت خود را از حدود 30 سال پیش آغاز نموده و خلق ارزش و رضایتمندی مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده است. در حال حاضر این شرکت علاوه بر تامین انواع آهن آلات، در سایر بخش ها هم چون صادرات، خدمات خمکاری و برشکاری فلزات، حضور پررنگ در شبکه های اجتماعی، درج اخبار و مقالات علمی و بروز رسانی قیمت در سایت و هر آنچه نیاز مشتریان در بازار آهن است فعالیت گسترده ای دارد.

لوله کشی گاز یکی از خدمات حساس به شمار می رود که لزوما باید توسط افراد متخصص انجام گیرد. افراد حرفه ای در این حوزه ابتدا ساختمان شما را بررسی کرده و با توجه به نوع ساختمان به لوله کشی گاز می پردازند. روکار و یا توکار بودن لوله کشی محدوده گسترده ای از دلایل را شامل می شود که شرایط و موقعیت های متفاوتی را پوشش می دهد بنابراین چنانچه لوله کش بدون بررسی دقیق منزل شما اقدام به انجام یکی از دو روش نمود بایستی به تخصص او شک کرد! به دلیل اهمیت لوله کشی گاز چنانچه کوچک ترین سهل انگاری در این امر رخ دهد شاهد وقایع خطرناکی خواهیم بود.

انتخاب لوله کشی گاز روکار یا توکار بایستی براساس شرایط ساختمان بررسی گردد. در ادامه به بررسی تفاوت این دو نوع لوله کشی خواهیم پرداخت. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت لوله گاز و انتخاب نوع لوله کشی با مشاوران مرکز آهن از طریق شماره تلفن 03135155 تماس حاصل فرمایید.

لوله کشی گاز توکار

در این نوع لوله کشی لوله ها در داخل ساختار ساختمان قرار گرفته و قابل مشاهده نمی باشند این در حالی است که لوله کشی گاز روکار در داخل ساختار بنا قرار نمی گیرد. در این نوع لوله کشی برای دسترسی به لوله ها باید دریچه ای باز نمود و یا مانعی را برداشت. جوشکاری این نوع لوله ها باید به دور از کاستی های ظاهری بوده و برای جلوگیری از زنگ زدگی آن ها باید ابتدا چربی زدایی و زنگ زدایی انجام گرفته و سپس عایق بندی انجام شود.

لازم به ذکر است که عبور لوله گاز توکار از داخل دهانه چاه آب و فاضلاب ممنوع می باشد.

تشخیص مناسب بودن لوله کشی گاز روکار یا توکار به عهده شما نبوده و لوله کش بایستی براساس نوع ساختمان یکی از روش های فوق را انتخاب نماید. زمانی که کار برای لوله کش هنوز مشخص نشده و هنوز ابعاد لوله کشی و نوع درخواست بررسی نشده اظهار نظر در خصوص روش های لوله کشی مجاز نیست. با این حال بودجه شما نیز در مسیر این انتخاب مهم می باشد. لازم به ذکر است که هزینه لوله کشی گاز روکار و توکار در پروژه ها متفاوت است. باید توجه داشته باشید که در موضوع لوله کشی ساختمان علاوه بر شرایط محیطی، نوع ساختمان؛ نوع درخواست لوله کشی، نوع لوله نیز مهم است. شما عزیزان می توانید جهت استعلام قیمت لوله گاز، قیمت لوله گالوانیزه و سایر لوله های فولادی به سایت مرکزآهن مراجعه نمایید. بنابراین شما بایستی پس از انتخاب نوع لوله براساس قیمت لوله موردنظر، نوع لوله کشی گاز را با مشورت لوله کش حرفه ای انتخاب نموده و هزینه اجرای آن را برآورد نمایید.

لوله کشی گاز روکار

در لوله کشی گاز روکار دسترسی مستقیم به لوله ها امکان پذیر بوده و نیازی به باز کردن یا برداشتن هیچ مانعی نمی باشد. برای جلوگیری از خوردگی این لوله ها باید آن ها را چربی زدایی و زنگ زدایی نموده و سپس یک لایه ضد زنگ و لایه رنگ روغنی بر روی آن ها اعمال نمود. در این لوله کشی از جوشکاری برقی استفاده می گردد و استفاده از اتصالات دنده ای ممنوع است.

لازم به ذکر است که ارتفاع این لوله ها از سطح زمین در خارج از ساختمان باید به گونه ای باشد که از آسیب در امان بماند. همچنین فاصله لوله های روکار از لوله های آب باید 5 سانتی متر باشد و چنانچه رعایت این فاصله امکان پذیر نمی باشد باید لوله نوارپیچی شود. علاوه بر این فاصله کلید و پریز برق و سیم های روکار از لوله های گاز روکار نیز باید حداقل 5 سانتی متر باشد. چنانچه لوله های روکار در معرض آسیب و ضربه باشند باید با استفاده از حفاظ از آن ها مراقبت کرد.

مرکزآهن اصفهان

مزایا و معایب لوله کشی روکار و توکار

همان طور که پیش تر ذکر کردیم انتخاب یکی از این دو روش به محل انجام پروژه بستگی دارد. یکی از عوامل مهم تصمیم گیری در خصوص انتخاب لوله کشی گاز روکار یا توکار نوع پروژه می باشد. برای مثال چنانچه پروژه در حال ساخت باشد اجرای زیرساخت های لوله کشی توکار راحت تر می باشد ولی چنانچه پروژه نوسازی باشد انتخاب روش توکار عاقلانه تر است.

از لحاظ زیبایی انتخاب لوله کشی گاز توکار بهتر بوده و دیگر مسیر لوله کشی پیدا نخواهد بود و از نظر ظاهری بهتر می باشد.

یکی از مزایای لوله کشی روکار نسبت به توکار این است که تعمیر و گرفتن انشعاب جدید از آن ها راحت تر بوده و در صورتی که آسیب ببینند تعمیر آن ها نسبت به لوله کشی های توکار راحت تر می باشد.

مزیت بزرگ لوله کشی توکار نسبت به روکار نیز این است که در معرض آسیب های ناشی از دما، رطوبت و ضربه نمی باشد و طول عمر بیشتری خواهند داشت.

بشر از زمان های دور با استخراج عنصر آهن از پوسته زمین و تولید قطعات فلزی با استفاده از آن، کمک بسیار بزرگی به صنعت ساخت و ساز و سایر صنایع کرد. عنصر آهن نیز مانند دیگر عناصر موجود در پوسته زمین به صورت کاملا خالص یافت نمی شود از همین رو بعد از استخراج سنگ آهن و انتقال به کارخانه های تولید فولاد، آن را برای تبدیل به انواع مقاطع فولادی از قبیل تیرآهن ، میلگرد و... آماده می کنند. جهت اطلاع از صفر تا صد این محصول این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید. همچنین می توانید برای دریافت وزن تیرآهن و قیمت روز تیرآهن به لینک های مربوطه مراجعه نمایید.

به طور کلی آهن خالص به دلیل دارا بودن ترکیباتی به شدت نرم بوده و برای مصرف به صورت مقاطع فولادی مناسب نمی باشد. از همین رو صنعتگران با ترکیب آن با آلیاژ هایی از قبیل گوگرد، فسفر، سیلسیوم ، کربن ، کرم ، نیکل ، وانادیوم و... به خواص مورد نظر دست پیدا کرده و برای استفاده در ساخت انواع آهن آلات منلسب می کنند.

جالب است بدانید با ترکیب هرکدام از این آلیاژها خواص ویژه ای به آهن خام بخشیده می شود. برای مثال کربن باعث افزایش استحکام سختی و بالا بردن قابلیت آبکاری شده و قابلیت جوشکاری، طاقت و انبساط آهن را کاهش می دهد. همینطور گوگرد شکنندگی در حالت گداخته بودن، شکنندگی براده و غلظت مذاب آهن را افزایش و مقاومت به ضربه را کاهش می دهد. فسفر همچنین شکنندگی آهن سرد سیلان و استحکام آن را در حالت گرم افزایش داده در صورتی که انبساط آهن را کاهش می دهد. به همین صورت به مقادیر مختلف از این آلیاژها با آهن ترکیب می کنند تا به مقاومت مورد نظر دست پیدا کنند.

در دنیا کشورهایی از قبیل کانادا و ژاپن و در ایران ذوب آهن اصفهان ، مجتمع فولاد مبارکه اصفهان ، فولاد خوزستان و... از تولید کنندگان مطرح فولاد خام می باشند. برای تبدیل سنگ آهن به فولاد خام دو شیوه عمده و اصلی احیای مستقیم و احیای غیر مستقیم وجود دارد. در ذوب آهن اصفهان با استفاده از روش احیای غیرمستقیم اکسید آهن را با ترکیب با ماده احیا کننده به آهن تبدیل می کنند. اکنون سنگ آهن فرآوری شده را به درون کوره بلند انتقال داده و پس از اضافه کردن آهک و کک چدن یا آهن خام استخراج می نمایند. در این مرحله با انتقال چدن به یک کانورتور، چدن را ذوب کرده با استفاده از اکسیژن ناخالصی آهن را گرفته و در نهایت به فولاد خام تبدیل می کنند.

قیمت آنلاین آهن

در روشی دیگر که فناوری احیای مستقیم نام دارد در کوره های قوس الکتریکی به شیوه مستقیم سنگ آهن را به آهن اسفنجی تبدیل می نمایند. در این روش از تولید، قراضه آهن را به کوره های قوس الکتریکی انتقال داده سپس با افزودن ترکیبات کربن دار و حذف برخی ناخالصی ها فولاد تولید می شود.

نحوه ساخت تیرآهن

فولاد خام استخراج شده را برای تولید مقاطعی از جمله تیرآهن به خط تولید مربوطه انتقال می دهند. برای تولید تیرآهن فولاد خام را مجدد در کوره های حرارتی به حالت خمیری تبدیل کرده سپس با انتقال شمش ها از میان غلطک های نورد و با اندازه گیری های بسیار دقیق ضمن کاهش قطر فولاد خام و افزایش طول آن بال های مقطع شکل گرفته و در نهایت محصول شکل نهایی را به خود می گیرد. تیرآهن ها خود دارای انواع مختلفی بوده که کاربردهای متنوعی نیز دارند. اما به طور کلی از این محصول در ساخت اسکلت ساختمان، دیوار، پل، ستون و سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

چنانچه بخواهیم تیرآهن ها را در دسته بندی کلی قرار دهیم این محصولات در در سه گروه اصلی قرار می گیرند.

  • IPB
  • IPE
  • INP

دسته اول از این مقاطع تیرآهن بال پهن ، دسته دوم تیرآهن های ساخته شده مطابق با استاندارد اروپا وایران و دسته سوم تیرآهن های تولید شده مطابق استاندارد چین و روسیه می باشد. این مقاطع با وزن مناسبی که دارند موجب افزایش وزن نهایی سازه نمی شود بنابراین سبب افزایش استحکام و مقاومت ساختمان می گردد. از سویی دیگر اجرای این مقاطع با سهولت همراه است که سبب افزایش سرعت کار می شود. همچنین نوع ساختار این محصول به گونه ای می باشد که پیوسته یا اصطلاحا همگن بوده و نیروهای وارده را به صورت یکسان در سرتاسر مقطع پخش می کند.

البته ناگفته نماند این محصول در کنار مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد. معایب تیرآهن شامل تغییرات در ساختار تیرآهن در دماهای بسیار زیاد، امکان آسیب دیدن قطعات در صورت تغییرات جوی بسیار زیاد همچنین اهمیت بالای اتصالات در این مقاطع مطرح است که گاهی در صورت سهل انگاری ممکن است باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری گردد.

عوامل ذکر شده موجب شده تا از بین دو اسکلت بتنی و فلزی اغلب ساختمان سازان به سمت استفاده از اسکلت فلزی ترغیب شوند. اسکلت فلزی ساخته شده با استفاده از تیرآهن با حجم کم از مصالح می توانند ساختمان هایی مرتفع با استقامت بالا بسازند علاوه بر آن با استفاده از تیرآهن میزان پرتی و هدر رفتن مصالح را به حداقل برسانند.

امید داریم این مقاله توانسته باشد در افزایش دانش و آگاهی شما در خصوص این محصول پرسود گامی مثبت برداشته باشد. شما همراهان گرامی می توانید با مراجعه به وب سایت آهن سه علاوه به دریافت قیمت روز تیرآهن اصفهان ، وزن مخصوص تیرآهن را دریافت نمایید همچنین از مشاوره خرید آهن آلات استفاده نمایید.