آیا لازم است لینک های مخرب را disavow کنیم ؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

با توجه به آپدیت های جدید الگوریتم های گوگل آیا همچنان نیاز است که لینک های مخرب را disavow کنیم ؟

در این مقاله می پردازیم به موضوع بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت ، چه اتفاقی برای سایت شما رخ می دهد که سایت هایی با محتوای هزرنامه و یا بدتر و غیر مرتبط تصمیم میگیرند که با سایت شما ارتباط برقرار کنند.( لینک سازی کنند ) لینک گرفتن از این سایت ها رتبه بندی شما را کاهش می دهد و حتی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید، برای جلوگیری از این کار، گوگل راه حل شگفت انگیزی را در اکتبر 2012 به نام Disavow Tools ارائه داد. با این کار شما می توانید لینک های نامناسب را به اصطلاح نادیده بگیرید. یکی از دلایل راه اندازی الگوریتم پنگوئن 4.0 در 23 سپتامبر سال 2016 پاکسازی سایت های هرز و مخرب بود. به این معناست که پنگوئن 4.0 وب سایت شما را در هنگام شناسایی هرزنامه متوقف می کند، در عوض به شما اجازه میدهد بدون هیچ دغدغه ایی فعالیت خود را ادامه دهید.   در حالی که این به روز رسانی قطعا قابل توجه است، یک سوال مهمی در میان مدیران سایت ها مطرح است: آیا هنوز هم لازم است که لینک ها را Disavow  کرد ؟ با توجه به اینکه وظیفه الگوریتم پنگوئن در حال شناسایی لینک های مخرب است.  

ابزار Disavow چیست؟

به منظور نادیده گرفتن لینک های مخرب داده شده به وب سایت ها از ابزار Disavow Tools استفاده می کنیم. به مدت طولانی برای هر مدیر سایت لازم است. سایت هایی هستند که شما نمی خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید، دو عامل تعداد و کیفیت لینک ها در بهبود رتبه بندی سایت شما بسیار مهم می باشد. چه اتفاقی می افتد که شما لینکی را نادیده می گیرید، هنگامی که خزنده های گوگل شروع به خزیدن در وب سایت ها می کنند وقتی به آدرس url خاص یا نام دامنه هایی که شما آپلود کرده اید می رسند ، در هنگام ارزیابی وب سایت شما دیگر محاسبه نخواهند شد. علاوه بر این الگوریتم پنگوئن نیز در هنگان ارزیابی اینکه آیا شما لینک اسپم داشته اید، پیوند ها را نادیده می گیرند.

disavow کردن سایت ها disavow کردن بک لینک ها در گوگل وبمستر

در این آموزش می پردازیم به دو روش ساده برای نادیده گرفتن لینک های مخرب از دید موتورهای جست و جو برای شناسایی لینک های ورودی به سایت ها ، در صفحه اصلی گوگل وب مستر بروی سایت مورد نظر کلیک کنید و در منوی سمت راست روی گزینه ی Search Traffic و در مرحله بعد Links to Your Site. کلیک کنید. آموزش وب مستر گوگل شما میتوانید با استفاده از گزینه Download latest link تازه ترین سایت هایی که با شما ارتباط بر قرار کردن را مشاهده کنید. با بررسی تک تک این لینک ها و به مورد مشکوکی برخوردید ، آدرس url سایت مورد نظر را در یک صفحه notepad ذخیره کنید، در نظر داشته باشید فایل Txt شما باید UTF-8یا 7-bit ASCII اینکد شده باشد. اگر میخواهید گوگل همه صفحات یک وب سایت را نادیده بگیرد از عبارت domain:example.com استفاده کنید، در غیر این صورت آدرس هر صفحه ایی که به نظر شما مخرب است را به صورت کامل وارد فایل txt کنید. اگر شما می خواهید که گوگل همه ی لینک های سایت شما در همه ی دامنه ها نادیده بگیرد، domain:example.com. را اضافه کنید.

نمونه فایل disavow کردن لینک ها

نحوه آپلود کردن لیست لینک های نادیده گرفته شده، Disavow کردن لینک ها

  1.  وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2.  گزینه Disavow links را انتخاب کنید.
  3.  بر روی Choose file. کلیک کنید.
نکته:آپلود یک فایل جدید ، جایگزین فایل آپلود شده ی قبلی می شود و باید به لیست قبلی اضافه شود.این لینک ها به منظور نادیده گرفتن ممکن است چند هفته طول بکشد، این لینک ها در بخش لینک های داخلی وب مستر همچنان باقی می مانند.

پنگوئن 4.0 چیست و چه کاری انجام می دهد؟

گوگل پنگوئن را به عنوان یک الگوریتم وب سایت راه اندازی کرد. این نه تنها در لینک ها یا دامنه ها متمرکز می شود بلکه مشارکت سایت شما را در هر فعالیت هرزنامه های اینترنتی ارزیابی می کند. این اساسا یک فیلتر کاملا جامع برای جداسازی سایت هایی است که با استفاده از اقداماتی که علیه سیاست های گوگل درگیر هستند، از اسپم شدن نتایج جستجو استفاده می کنند. پنگوئن قدرتمندتر از روش های معمول اسپم سازی که توسط موتور جستجو استفاده می شود.

الکوریتم پنگوئن

در نتیجه، سایتهایی که به عنوان «spam» به حساب می آیند، صرفنظر از راهکارهای آنها پس از نقض آنها، جریمه خواهند شد. این تنها زمانی است که نمونه بعدی که الگوریتم اجرا می شود، گوگل تغییرات را در نظر بگیرد - فرایندی است که می تواند ماه ها در فواصل زمانی داشته باشد. هنگامی که فعالیت های هرزنامه سازی وب شناسایی می شود، وب سایت های بیشتر دیگر مجاز نمی شوند. به جای انجام این کار، گوگل به سادگی پیغام های هرزنامه را نادیده می گیرد و یا آن را کاهش می دهد و آنها را در محاسبات برای رتبه بندی سایت حذف می کند. در نهایت، این آخرین به روز رسانی جنبه جریمه الگوریتم را حذف کرد.

معضل و پاسخ گوگل به ابزار Disavow

با به روز رسانی Penguin 4.0، بسیاری از ناشران احساس می کنند که Disavow Tool از کار افتاده است. در آغاز، این ابزار توسط گوگل برای تکمیل پنگوئن ارائه شد. با این حال، توانایی های کاهش ارزش افزوده همراه با عدم تخصیص سایت ها، صاحبان وب سایت های اسپم در وب را مورد هدف قرار دادن تخلف قرار دادند. جان مئلر تحلیلگر گوگل وبمستر می گوید که صاحبان سایت ها باید لینک ها را از بین ببرند، در صورتی که این موارد فوق العاده مشکل ساز هستند. با این حال، شما فقط می توانید لینک هایی را که دیگر به سایت شما مرتبط نیست را رد کنید. مولر عمدتا می گوید که اگر شما تعمیر و نگهداری سایت یا اعمال تغییرات به سایت خود را انجام دهید، دیگر نیازی به افزودن پیوندها در فهرست کارهایتان نیست. با راه اندازی Penguin 4.0، صاحبان سایت فقط نیاز به استفاده از Disavow Tool برای فشار دادن مسائل مانند تشخیص یک لینک هشدار دهنده یا دامنه مرتبط با سایت شما.دارند مولر یادآور می شود از سایت های مختلف که ممکن است دیگر مورد توجه واقع نگردند، طبیعی است که لینک های تجمعی را در اختیار شما قرار دهد، اما در آن زمان به نیازهای شرکت شما مناسب بود. به طور خلاصه، صاحبان سایت تنها نیاز به تمرکز تلاش های ناتوان خود را به لینک های مشکل ساز و حفظ وضعیت موجود در هنگام ارتباط با لینک های قبلی دارند. در سال های گذشته، چشم انداز SEO به طور قابل توجهی تغییر کرده است. با انتشار پنگوئن 4.0، لینک های غیر مجاز ممکن است فقط به گذشته تبدیل شده باشند. با این حال، هرگز صدمه نمی زند کاملا مطمئن شوید که هیچ ربطی به رتبه بندی شما ندارد. بنابراین، زمانی که مورد نیاز است، از بین بردن، اما اعتماد کنید که پنگوئن 4.0 پشت شما را دارد.