خطای soft 404 چیست و در مورد آن چه باید کرد؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image
خطای 404 "نرم" چیست؟ چرا آنها اتفاق می افتند و در مورد این نوع خطا چه کاری می توانید انجام دهید؟ بخوانید تا متوجه شوید!

یکی از راه های مطمئن برای کمک به مشتریان برای به دست آوردن ترافیک بیشتر SEO ، هدایت آدرس های اینترنتی ارزشمند است که در 404 به موارد معادل منتهی می شود. این URL ها به طور کلی هنوز هم از ترافیک برخوردار می شوند ، و ممکن است لینک های خارجی ارزشنمدی داشته باشند. یکی از رویکردهای تنبل و ناکارآمد در نقشه 404 آدرس اینترنتی هدایت مجدد همه آنها به صفحه اصلی یا صفحات نا مرتبط است.

خطای Soft 404 چیست؟

یک خطای نرم 404 یک خطای گیج کننده است ، بنابراین اجازه دهید آنرا اصلاح کنیم. در ابتدا ، خواهیم دید که 404 معمولی چیست:

خطای 404 هنگامی رخ می دهد که یک صفحه در دسترس نباشد و سرور کد وضعیت صحیح HTTP - یک شماره 404 یافت نشد - را به مرورگر ارسال کند و صفحه دیگری را پیدا نکند. یک خطای نرم 404 هنگامی رخ می دهد که سرور وضعیت 200 OK را برای صفحه درخواستی ارسال کند ، اما گوگل فکر می کند که صفحه باید 404 را برگرداند. اگر محتوای صفحه به نظر خطا ، یا در صورت عدم وجود محتوا ، ممکن است این کار را انجام دهد.

چرا خطای 404 مهم است؟

پاسخ به درخواست یک URL ، به جای 404/410 (یافت نشد) یا 301 (ریدایرکت) ، یک روش بد است. یک کد موفقیت-پاسخ به درخواست URL به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه واقعی در آن URL وجود دارد. در نتیجه ، این صفحه ممکن است در نتایج جستجو قرار بگیرد ، و موتورهای جستجو به جای گذراندن وقت در خزیدن صفحات واقعی ، سعی در خزیدن آن URL غیر موجود می کنند.

باید چکار کنم؟

اگر صفحه شما دیگر موجود نیست و جایگزینی مشخص ندارد ، باید کد پاسخ 404 (یافت نشد) یا 410 (Gone) را برگرداند. در هر دو کد ، به مرورگر و موتورهای جستجو به وضوح گفته می شود که صفحه وجود ندارد. همچنین می توانید در صورت لزوم صفحه 404 سفارشی را به کاربر نمایش دهید: به عنوان مثال ، صفحه ای شامل لیستی از محبوب ترین صفحات خود ، یا لینک به صفحه اصلی خود.

اگر صفحه فرود شما جایگزین با صفحه دیگر شده، نیاز به ریدایرکت 301 (تغییر مسیر دائمی) را برای بازگشت دارید. اگر فکر می کنید که صفحه شما به صورت ناقص به عنوان 404 پرچم گذاری شده است ، از ابزار بازرسی URL برای بررسی محتوای ارائه شده و کد HTTP برگشت یافته استفاده کنید. اگر صفحه ارائه شده خالی باشد یا تقریباً خالی باشد ، می تواند این باشد که صفحه شما به بسیاری از منابع که بارگیری نمی شود (تصاویر ، اسکریپت ها و سایر عناصر غیر متنی) اشاره می کند ، که می تواند به عنوان یک 404 نرم تعبیر شود. بارگیری نشدن می تواند شامل منابع مسدود شده باشد (توسط robots.txt مسدود شده) ، داشتن منابع خیلی زیاد در یک صفحه یا بارگذاری کند / منابع بسیار بزرگ. ابزار بازرسی URL باید لیست کند که منابع قابل بارگیری نیستند ، و همچنین صفحه زنده ارائه شده را به شما نشان می دهد.

آیا خطای نرم 404 می تواند به سئو آسیب برساند؟

بله ، چون موتورهای جستجو از لینک های مرده متنفر هستند. آنها اغلب نشانه ای از نگهداری بد و عدم احترام به تجربه کاربر هستند. در مورد خطاهای 404 نرم ، این موارد می تواند برای موتورهای جستجو گیج کننده باشد زیرا نتیجه مورد انتظار با نتیجه واقعی برای کاربر متفاوت است.

داشتن صفحات نادرست ، خالی یا دارای محتوای ضعیف بر رفتار خزنده تاثیر منفی می گذارد. وجود خطاهای زیادی در سایت شما ممکن است بر بازده خزیدن شما اثر منفی داشته باشد.

چگونه می توانم خطاهای 404 نرم پیدا کنم؟

Google Search Console

شما می توانید تمام خطاهای نرم 404 موجود در سایت خود را در گزارش Google Search Console پیدا کنید. در اینجا ، می توانید بر روی خطای علامت زده شده کلیک کنید. چگونه این خطاها را برطرف کنیم نحوه رفع خطاهای 404 نرم به صفحه و کارهایی که می خواهید آن صفحه انجام دهید بستگی دارد. حداقل کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید که صفحه با خطا همیشه کد وضعیت صحیح را ارسال می کند. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

اگر صفحه ای وجود ندارد به آن 404 (یافت نشد) یا 410 (محتوای حذف شده) بدهید و حتماً یک صفحه 404 عالی داشته باشید. به خاطر داشته باشید که داشتن بار 404 در سایت شما نیز بد عمل است. اگر یک صفحه در دسترس است ، اما هنوز 404 نرم می شود ، گوگل محتوای این صفحه ضعیف تصور می کند و شما باید آن صفحه را اصلاح کنید. برخی از مطالب مرتبط را به آنها نشان دهید تا به موتورهای جستجو نشان دهد که این صفحه دارای ارزش است. آیا صفحه به یک مکان جدید منتقل شده است؟ با یک تغییر مسیر 301 آن را تغییر مسیر دهید.

گزارش وب مستر

Google Analytics

شما به طور پیش فرض گزارش صفحات 404 را Google Analytics پیدا نمی کنید. با این حال ، شما می توانید آنها را از چند طریق پیگیری کنید.

شما می توانید یک گزارش سفارشی ایجاد کنید و صفحه هایی را که دارای عنوان صفحه است ذکر کنید خطای 404 - صفحه یافت نشد.

گزارش گوگل آنالیتیکس

راه دیگر برای یافتن صفحات 404 در Google Analytics ، ایجاد گروه بندی های محتوای سفارشی و اختصاص 404 صفحه به یک گروه محتوا است.

گزارش گوگل آنالیتیکس 404 برای تأیید اینکه URL شما واقعاً کد صحیح را برمی گرداند از ابزار بازرسی URL استفاده کنید. رویکرد صحیح این است که در صورت وجود چنین صفحه ای ، هر یک را به صورت جداگانه در یک صفحه معادل قرار دهید.

با این وجود ، در صورت نیاز به انجام ریدایرکت دستی ، این فرایند می تواند بسیار خسته کننده ، وقت گیر و گران باشد.

در اکثر اوقات ، شما باید به موتور جستجوی پیش فرض داخلی سایت اعتماد کنید ، که هیچ خوب نیست.

ما دو لیست از URL برای نقشه برداری جمع خواهیم کرد: یکی با URL های 404 و دیگری با URL های متعارف وب سایت. ما URL ها را به عبارات تبدیل می کنیم تا آنها را برای فرآیند تطبیق عصبی آماده کنیم. ما از یک رویکرد رمزگذارنده مجازات جهانی استفاده می کنیم که شبکه های عصبی را اهرم می کند. من برخی از مفاهیم پیشرفته را که این امکان را فراهم می کند توضیح خواهم داد. من همچنین می خواهم برای کسب اطلاعات بیشتر پروژه ها و منابع جامعه را به اشتراک بگذارم.

دانلود مجموعه URL سایت

روش های بسیاری برای دریافت 404 URL وجود دارد. می توانید یک وب سایت خزیدن اجرا کنید ، 404 را از کنسول های جستجوی Google یا Bing و غیره دانلود کنید.

گوگل سایت :

یکی از ابزارهای مورد علاقه من برای دریافت آدرس 404 ، ابزار Ahrefs Broken Backlinks است زیرا 404 را به صفحات با لینک های خارجی فیلتر می کند. در مرحله بعدی ، شما نیاز به مجموعه ای از کلیه آدرس های اینترنتی معتبر وب سایت ، ترجیحا URL های کانونی دارید.