الگوریتم BERT چیست و چگونه به سئوی سایت کمک می کند ؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

گوگل در تازه ترین آپدیت خود از BERT رو نمایی کرد که از آن به عنوان مهم ترین به روز رسانی 5 سال اخیر خود پرده برداشت. اما BERT چیست و چگونه می تواند سئو سایت را تحت تاثیر قرار دهد.

BERT یک آپدیت مهم Google است

طبق گفته های گوگل ، این بروزرسانی روی نمایش داده های جستجوی پیچیده که به متن بستگی دارند ، تأثیر می گذارد.

BERT این هفته شروع به کار کرد و به زودی به طور کامل پخش خواهد شد. اکنون این برنامه برای درخواست های زبان انگلیسی در نظر گرفته شده است و در آینده به سایر زبانها نیز گسترش می یابد.

این چیزی است که گوگل عنوان کرده است:

"این پیشرفت ها به بهبود درک زبان ، به ویژه برای سؤالات طبیعی در زمینه زبان / گفتگو محور است ، زیرا BERT قادر است به جستجوی شما کمک کند تا درک دقیق و ظریف کلمات موجود در جستجوها را بهتر درک کند و آن را با نتایج جستجو مفیدتر کند.

الگوریتم bert

به خصوص برای نمایش داده های مکالمه طولانی تر ، یا جستجوهایی که در آن عبارات عباراتی مانند "for" و "to" به معنای زیادی اهمیت دارند ، جستجو قادر خواهد بود تا زمینه کلمات موجود در پرس و جو شما را بفهمد. شما می توانید به روشی که برای شما طبیعی باشد جستجو کنید. "

الگوریتم BERT چیست؟

BERT چیست؟ این روش مبتنی بر شبکه عصبی Google برای پردازش زبان طبیعی (NLP natural language processing ) است

بیل اسلاوسکی متخصص ثبت اختراع در زمینه الگوریتم جستجو BERTرا به این شرح توصیف کرد:

"برت یک رویکرد قبل از آموزش پردازش زبان طبیعی است که می تواند در یک محتوای بزرگ از متن استفاده شود. این وظایف از قبیل شناخت موجودیت ، بخشی از برچسب زدن به گفتار و پاسخگویی به سؤال از دیگر فرایندهای زبان طبیعی را بر عهده دارد. Bert به Google کمک می کند تا متن زبان طبیعی را از وب درک کند.

چه موقع از BERT استفاده می شود؟

گوگل اعلام کرد که BERT به درک بهتر تفاوت های ظریف و متن کلمات در جستجوها کمک می کند و بهتر است آن را با نتایج مرتبط تر مطابقت دهد. همچنین برای قطعه های برجسته snippets   ، استفاده می شود.

RankBrain از بین نرفته است. RankBrain اولین روش هوش مصنوعی Google برای درک نمایش داده شد در سال 2015 است. به دنبال هر دو نمایش داده شد و محتوای صفحات وب در فهرست Google برای درک بهتر معانی کلمات است. BERT جایگزین RankBrain نیست ، بلکه یک روش اضافی برای درک محتوا و نمایش داده شد. این سیستم افزودنی به سیستم رتبه بندی Google است. RankBrain می تواند و هنوز هم برای برخی از نمایش داده شدها استفاده می شود. اما وقتی گوگل فکر می کند با کمک BERT می توان پرس و جو را بهتر درک کرد ، Google از آن استفاده می کند. در واقع ، یک پرس و جو واحد می تواند از روش های مختلفی از جمله BERT برای درک پرس و جو استفاده کند.

چطور؟ گوگل توضیح داد که روشهای زیادی وجود دارد که می تواند زبان درخواست شما را بفهمد و ارتباط آن با محتوا در وب چیست. به عنوان مثال ، اگر چیزی را اشتباه تایپ کنید ، سیستم های املایی Google می توانند به جستجوی کلمه مناسب کمک کنند تا آنچه را که لازم دارید به دست آورید. و / یا اگر از کلماتی استفاده کنید که مترادف کلمه واقعی آن در اسناد مربوطه باشد ، Google می تواند با آن مطابقت داشته باشد. BERT سیگنال دیگری است که گوگل برای درک زبان از آن استفاده می کند. بسته به آنچه جستجو می کنید ، از هر یک یا ترکیبی از این سیگنالها می توان برای درک درخواست شما و ارائه نتیجه مناسب استفاده کرد.

گوگل این فناوری را با استفاده از منابع آزاد باز کرده است ، و دیگران تغییراتی در BERT ایجاد کرده اند. "

الگوریتم BERT (Bidirectional Encoder Representations from Transformers) یک الگوریتم یادگیری عمیق مربوط به پردازش زبان طبیعی است. این کمک می کند تا یک ماشین برای درک آنچه کلمات در یک جمله است ، همراه با تمام نکات ظریف و دقیق متن.

تاثیر الگوریتم BERT  بر On-page SEO

در حال حاضر الگوریتم BERT پردازش با 11 زبان دنیا را بهبود می بخشد و به درک بهتر انسان از متن می پردازد.

اما اگر تمرکز یک صفحه بسیار ضعیف باشد ، چه می شود؟

هنوز کارهای زیادی باید انجام شود تا به مرحله نهایی رسید. زیرا باید بر اهمیت ساختار تاکید کنیم.

BERT درک جستجو را بهبود می بخشد

به روز رسانی BERT Google نحوه درک Google از نمایش نتایج جستجو را بهبود می بخشد. BERT نمایش داده های جستجو را بررسی می کند ، نه صفحات وب. با این حال ، SEO در صفحه از نظر استفاده از کلمات به روش های دقیق اهمیت بیشتری پیدا می کند. به روزرسانی Google BERT نمی تواند به محتوای کپی و بی ارزش کمک کند.

این وظیفه درک انسان را در بسیاری از وظایف درک زبان طبیعی در حال ضرب و شتم می کند. BERT مانند افزونه وردپرس است که یک نقطه شروع و سپس آن را شخصی سازی کرده و آن را بهبود می بخشند.

کلمه "گل رز" به معنای چندین چیز است اما دقیقاً منظور همان گل رز است. برای درک بهتر باید کلمه گل رز باشد ، در غیر این صورت کلمه به معنی هیچ چیز نیست.

نمونه ای از متن و BERT

عبارت "چگونه می توان گربه ماهی صید کرد؟"

در انگلستان ، کلمه "گربه" در زمینه ماهیگیری به معنای باس راه راه بزرگ است.

"باس به معنای چیزهای مختلف است. معانی مختلف برای کلمات وجود دارد. متن پیرامون این کلمه معنای بیشتری را ارائه می دهد. "

یک نوار باس راه راه یک ماهی بازی معروف آب شور است که میلیون ها نفر از ماهیگیران در ساحل اقیانوس اطلس ماهی می گیرند.

بنابراین در اوایل این ماه ، در طول تحقیقات برای ارائه PubCon Vegas ، من عبارت "نحوه صید گربه ماهی" را تایپ کردم و گوگل نتایج مربوط به گربه ارائه داد.

حتی اگر من به طور عمدی از کلمه "ماهیگیری" برای تهیه زمینه استفاده کرده بودم ، گوگل آن زمینه را نادیده گرفت و نتایج مربوط به گربه ها را ارائه داد. این در اول اکتبر 2019 بود.

امروز ، 25 اکتبر 2019 همان پرس و جو نتایج جستجو را پر می کند که مملو از باس راه راه و نتایج مرتبط با ماهیگیری است.

به نظر می رسد که الگوریتم BERT متن کلمه "ماهیگیری" را مهم دانست و نتایج جستجو را برای تمرکز روی صفحات وب مربوط به ماهیگیری تغییر داد.

ممکن است BERT فقط آغاز باشد.

 

الگوریتم BERT چیست؟

BERT چیست؟ این روش مبتنی بر شبکه عصبی Google برای پردازش زبان طبیعی (NLP natural language processing ) است

هدف BERT چیست آیا سایت من جریمه میشه ؟

گوگل اعلام کرد که BERT به درک بهتر تفاوت های ظریف و متن کلمات در جستجوها کمک می کند و بهتر است آن را با نتایج مرتبط تر مطابقت دهد. همچنین برای قطعه های برجسته snippets   ، استفاده می شود.

آیا BERT بر زبان فارسی تسلط دارد ؟

در حال حاضر الگوریتم BERT پردازش با 11 زبان دنیا را بهبود می بخشد و به درک بهتر انسان از متن می پردازد و شامل زبان فارسی نیست.