10 واقعیت در مورد rich result که همه مدیران سئو باید بدانند

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
image

از 19 دسامبر سال 2017 rich result ها اسم جدیدی برای همه ویژگی های جستجوی پیشرفته و آینده صفحه SERP اضافه شدند. این شرایط احتمالا برای شما تازه نیست. گوگل قصد دارد نتایج جستجو را با استفاده از اطلاعات اضافی در قالب تصاویر، ستاره ها و غیره نمایش دهند. در پایین، من همه چیزهایی را که باید در مورد rich result در سال 2019 بدانید را پوشش خواهم داد.

1-داده های ساخت یافته (Structured data) به طور کلی برای به دست آوردن rich result است.

داده های ساخت یافته در نشانه گذاری صفحه شما کد گذاری می شوند و برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و محتوای آن استفاده می شود. علاوه بر کمک به گوگل در درک مطالب صفحه شما، اطلاعات ساختاری نیز برای تأمین rich result استفاده می شود.

اگرچه تمام داده های ساختاری منجر به rich result نمی شوند، محتوای حاوی اطلاعات با داده های schema.org (معمولا "نشانه گذاری طرح" نامیده می شود) مطمئنا شانس شما برای به دست آوردن یک نتیجه غنی در SERPs را بهبود می بخشد. برخی از انواع نشانه گذاری طرح، نظیر بررسی ها و دستورالعمل ها، توانایی تولید یک rich result را هنگام اجرای درست دارند.

Schema

خوشبختانه، پیاده سازی فرایند آسان است. اگر شما یک سایت وردپرسی را اجرا می کنید، می توانید به سادگی افزونه هایی را برای افزودن نشانه گذاری لازم نصب کنید.

2-گوگل فرمت JSON-LD برای داده های ساخت یافته ترجیح می دهد

گوگل از داده های ساختاری از سه فرمت پشتیبانی می کند: JSON-LD، Microdata و RDFa. با این حال، قالب پیشنهادی آن JSON-LD است.

JSON-LD مخفف " JavaScript Object Notation – Linked Data " "نشانه گذاری شیء جاوا اسکریپت - مرتبط با داده ها" است و، همانطور که ممکن است شما در بحث طراحی سایت با این موضوع سر و کار داشته اید، در قالب جاوااسکریپت ارائه شده است.

اساسا، اطلاعاتی را در صفحه شما بدون مزاحمت در مورد آنچه کاربران مشاهده می کند توصیف می کند. بنابراین، به جای تلاش برای نشان دادن چیزی برای کاربران در حالی که توضیح آن را به گوگل (که می تواند کمی آشفته) نشان می دهد، JSON-LD اطلاعات را به بخش خود جدا می کند.

3. هیچ راهی برای تضمین نمایش rich result وجود ندارد

همانطور که در بالا ذکر شد، استفاده از نشانه گذاری داده های ساخت یافته به صفحات شما اولین گامی بزرگ برای به دست آوردن نتایج غن rich result است - اما گوگل هنوز ممکن است تصمیم بگیرد که آنها را برای سایت شما نشان ندهد. دلیل این امر متفاوت است، اما گوگل توضیحات زیر را برای عدم وجود یک نتیجه غنی در دستورالعمل های کلی داده های ساخت یافته ارائه می کند:

با استفاده از داده های ساختاری یک ویژگی را در اختیار شما قرار می دهد، این تضمین نمی کند که آن حضور داشته باشد. الگوریتم گوگل نتایج جستجو را خنثی می کند تا آنچه که فکر می کند، بهترین تجربه جستجو برای کاربر باشد، بسته به بسیاری از متغیرها، از جمله سابقه جستجو، مکان و نوع دستگاه. در بعضی موارد، ممکن است تعیین کند که یکی از ویژگی های مناسب تر از دیگری باشد، یا حتی بهتر است که یک لینک آبی ساده باشد. داده های ساختاری نماینده اصلی محتوای صفحه نیستند و یا به طور بالقوه گمراه کننده هستند. داده های ساختاری همچنان کامل نیست به طوری که ابزار تست قادر به گرفتن آن نیست. محتوا که توسط داده های ساخت یافته مورد اشاره است از کاربر پنهان می شود. این صفحه دستورالعمل هایی را برای داده های ساخت یافته شرح داده شده در اینجا، دستورالعمل های خاص نوع یا دستورالعمل های وب مستر را رعایت نمی کند. https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=EN

4- rich result ممکن است به بهبود جایگاه شما در صفحه نتایج جست و جو موثر نباشد

اگر چه گوگل پیشنهاد کرده است که ممکن است روزی اطلاعات ساختاری را به عنوان عامل ارزیابی در نظر بگیرد، هنوز به آن روز نرسیده ایم. در واقع، مطالعات مختلف پیشنهاد کرده اند (و گوگل تایید کرده است) که هیچ افزایش رتبه ای از داده های ساخت یافته وجود ندارد.

به این ترتیب یک مورد وجود دارد که rich result باعث افزایش میزان کلیک (CTR) شما می شود و در نتیجه ترافیک بیشتر می شود.

5. گوگل دارای یک ابزار تست جدید برای rich result است.

https://search.google.com/test/rich-results ابزار Rich Results Testing Tool

گوگل همچنین یک ابزار تست جدید را به طور خاص برای rich result عرضه کرد. این ابزار یک نسخه به روز شده از ابزار قبلی تست داده ساخت یافته گوگل است و برای تست و تشخیص داده های ساخت یافته صفحه شما آسان تر است.

گوگل در وبسایت خود اعلام کرده :

این ابزار جدید، بازتاب دقیق تر ظاهر صفحه را در جستجو فراهم می کند و شامل دستکاری بهبود یافته برای داده های سازه ای که در محتوای پویای بارگذاری شده یافت می شود. تستهای دستورالعمل، جابجایی، فیلم و دورهها در حال حاضر پشتیبانی میشوند، اما این تنها قدم اول است، ما در حال گسترش در طول زمان هستیم.

توجه داشته باشید که این ابزار همچنان نسخه آزمایشی (از زمان نوشتن این مقاله) است و در حال حاضر فقط از نوع rich result که در بالا ذکر شده پشتیبانی می کند. در حال حاضر خطاهای schema.org را نشان نمی دهد.

6. شما می توانید rich result خود را با استفاده از ابزارهای دیگر نیز بررسی کنید

البته، گزینه هایی در خارج از Google وجود دارد که برای تست این موضوع به شما کمک می کنند و طبیعی است که شما بخواهید بدانید که قطعه ها و اطلاعاتی که گوگل در مورد کسب و کار شما در SERPs خود دارد، بسیاری از سایت ها راه هایی برای کشف قطعه های برجسته خود را ارائه می دهند.

ابزار SEMRush Rich Results

یکی از سایت های مورد علاقه من SEMrush است. با استفاده از جستجوی دامنه خود، می توانید زمانی که و کدام جملات مورد استفاده قرار می گیرید، پیگیری کنید.

7. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا نتایج غنی شما ظاهر شود

ممکن است نمایش rich result در صفحه نتایج جستوجو ، بسته به زمان خزیدن اسپایدر های گوگل برای هر سایتی متفاوت باشد، دو یا چند هفته برای نتایج غنی خود را در SERPs ظاهر شود

از سوی دیگر، جان مولر، گوگل در Hangouts + Google خاطر نشان کرد که پس از بازنگری صفحات و بازنویسی مجدد، تاخیر بیشتری در به روز رسانی نتایج جستجو وجود ندارد.

استفاده از inspect URL به عنوان Googlebot (در کنسول جستجوی گوگل) را برای به دست آوردن نشانگر داده های ساخت یافته خود سریعتر نمایان کنید. من در چند ساعت یا بیشتر در برخی موارد نتایج منحصر به فردی کسب کردم.

8. گوگل می تواند rich result شما را غیر فعال کند

متاسفانه، هرزنامه فقط به محتوا و لینک ها محدود نمی شود اگر Google هرگونه اطلاعات ساختاری اسپم را مشاهده کند، می تواند نتایج غنی خود را غیرفعال کند و حتی مجازات خود را به سایت شما منتقل کند.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات خود را به نحوی قابل قبول با پیروی از دستورالعمل های کلی داده های ساخت یافته گوگل ارائه می کنید.

9. از لحاظ فنی، داده های ساخت یافته برای نشان دادن rich result لازم نیست

اصطلاحات "نتایج غنی rich result" و "داده های ساخت یافته structure data " اغلب به صورت دستی ست می شوند. اما به نظر می رسد لزوما نیازی به نشانه گذاری داده های ساخت یافته برای رسیدن به نتیجه نیست.

جان ملو در گوگل اخیرا تأیید کرد که داده های ساختاری به شدت لازم نیست که Google درخواست های غنی از نتایج جستجوی خود را اعمال کند. گاهی اوقات Google قادر به جمع آوری اطلاعات لازم برای تولید نتایج غنی از مطالب شماست.

10. پرس و جو 'site: command' باید نشان دهد که نتایج به درستی اجرا شده است

اگر نتایج rich result نشان داده نشود، اغلب به علت کیفیت یا مسائل فنی در پیاده سازی است.

نتیجه

Rich result می توانند در توانایی خود برای نشان دادن نتایج قابل توجه محققان و بلافاصله پاسخ سوالات مربوطه پاسخ دهند.

نکات بالا به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که هر یک از بازاریاب ها از آنها به درستی استفاده می کنند و بهترین نتیجه را در نتایج جستجو نشان می دهند.